I samarbejde med eksterne eksperter og interessenter har Sund & Bælt fastlagt de forudsætninger, der skal sikre retvisende beregninger af de trafikale effekter ved en mulig Østlig Ringvej, der kan lede trafik uden om de indre dele af København.
I dag er Østlig Ringvejs innovationsgrupper samlet til den fjerde og afsluttende workshop i forbindelse med arbejdet om at skabe nytænkende, bæredygtige løsninger til store, danske infrastrukturprojekter med udgangspunkt i Østlig Ringvej som projekt.
Vi er i fuld gang med at blive klogere på arkæologien i projektområdet for Østlig Ringvej i vandet fra Nordhavn i nord til Kastrup halvø.
I Sund & Bælt er vidensdeling vigtigt både internt og eksternt. For at understøtte vidensdeling på tværs bliver Sund & Bælt Danmarks første, store bygherre, der deler sin viden om vandmiljøet med offentligheden på Danmarks Miljøportal.
I denne uge har miljøteamet bag miljøkonsekvensvurderingen af Østlig Ringvej haft fornøjelsen af at besøge byggepladsen for Nordhavnstunnel-projektet, hvor fokus var på deres erfaringer med miljø og bæredygtighed.
Vi har nu samlet op på alle input og udarbejdet et opsamlingsnotat, der er offentliggjort.
I dag markeres en vigtig milepæl i arbejdet for mere bæredygtig infrastruktur. I dag er nemlig dagen, hvor vores dedikererede innovationsgrupper samles igen – denne gang til tredje workshop.
I denne uge begynder vores samarbejdspartnere, Per Aarsleff A/S og deres underrådgiver Sweco, at udføre boringer på vand, der skal gøre os klogere på de geotekniske og miljøtekniske forhold langs linjeføringen.